Jee, tegin täna esimese tunni peale vaheaega. Äkki ma oleks pidanud ikka õpetajaks kunagi õppima? Ma tõesti ootasin neid lapsi tundi ja kui tead, mida seal ka nendega ette võtad, mis neid aitaks, siis on lausa lust! Seekord siis 3 tüdrukut ja 1 poiss, ikka need, kes tavaliselt. Kiitsid, et täna said oma õpetaja konsultatsioonis hästi aru ja kõik on ok. Kui siis ülesandeid lahendama hakkasime, siis nii hästi polnud. Ja neiljapäeval peavad tegema järeltöö protsentülesannetega kontrolltööle! Egas' midagi- harjutasime vanu asju ja tegime kodused ülesanded ära. Tegelikult olid need kodused päris rasked ja isegi mind panid paaris kohas hetkeks mõtlema. Homme jätkame.
Võiolla ootasin seda tundi ka seetõttu, et eile pani mind mõtlema O-i robootikaringi õpetaja herr Pukk, kes lasi minu lapse koos tema sõbraga tunnist ära peale 15 minutit. Lapse sõnul õpetaja neile mingit ülesannet ei esitanud, andis lihtsalt roboti ja ütles, et ehitage midagi. Ja vahel ei ütlevat herr Pukk ei tere ega head-aegagi. Küll aga jagab alati laetud akusid, et iseseisvalt valmistatud masinad ikka liiguksid (mis on kena). Lapsed otsustasid, et tulevad siis parem koju, talvine väsimus ka nahavahel (juba esimesel koolipäeval peale vaheaega). Ja siis tekkis mul küsimusi. Ja nördimus. Siis väike viha. Ning sealt edasi tahtsin jälle maailma parandamise kallale asuda. Seega: kas laste ringide juhendajad peaksid olema kuidagi lastega hakkama saamiseks koolitatud või vähemalt huvitatud lastega tegelemisest? Kui lähen tema ringi uurima, mis toimub, siis kas teen õigesti? Kas peaksin arutama seda muret kellegagi koolist? Kas see olen jälle mina, kes pöördub kooli poole, sest tundub, et lastega tegelev inimene ei ole sellest tegevusest ise vaimustatud? Ja mis saab siis, kui ma küsin sellise ringi tegevuskava- kas see on olemas ja kui pole, kas see peaks olema olemas? Ja kuhu lapsed peavad jõudma ses ringis õppimisega?
Ehk tekkis O-l probleem seetõttu, et nüüd on meil kodustatud robot olemas ning tunni ajaga ei tee poisid ka kahekesi sellega midagi suurt ära. Esimene tund läheb ikka arvutist teiste tehtut uurides, siis aeg selleks, et välja mõelda, missuguseid süsteeme peaks ning saab Lego robotiga teha ning alles siis läheb klotside otsimiseks ning ehitamiseks. Lisaks veel aeg programmeerimiseks.
Nii. Homme on mul jälle tund ja mul on selleks ettevalmistused tehtud. Ja ma väga loodan, et kord mõjub see laste teadmistele ja sealkaudu hinnetele hästi. Ja see omakorda teeb neid veidikene õnnelikumaks.
No comments:
Post a Comment