Tuesday, November 18, 2014

Kool vol ...+1

Pean vist alustama sellest, miks füssi õpetaja eile telefoni ära võttis. Talle nimelt tundus, et laps O filmis teda tunni ajal. Laps O ise väitis, et ta vaatas kella. Mine võta kinni, mind ju tunnis polnud. Sõna sõna vastu. Lapse issi siis õhtul vaatas kohe koos lapsega üle, miline on tema videofailide ja pildigalerii sisu vidinas ning veendus, et seal ei ole koolist mitte midagi.

Täna tuli mulle koolist e-kiri

Tere!
Jätkan eilset teemat natuke. 

Vestlesin vene keele õpetajaga, kes ütles, et temal on poisi pärast suur mure. Tunnis kaasatöötamine on minimaalne, puuduvad tihti asjad. Samuti ei saa ta tihti üldse aru, mis toimub. Poiss ise on tore (mingeid probleeme omavahelises suhtluses ei ole), kuid vene keele õppimine on üsna nullilähedane. Kahjuks! 

Küsiksin juurde ka veel video kohta. Kas saite teada, mis tunnis täpsemalt toimus? Kuidas O nägemus asjast oli?

Kõike head,
Klassijuhataja

??? Et käes on hinnete välja panemise aeg (1/3), siis tundus selline avaldus eriti küüniline. Et nüüd äkki on kõik halvasti. Asju pole kaasas olnud, poiss ei saa aru... No kuulge! Meil on ajastu, kus kõige lihtsam on haarata telefonitoru, või julguse puudumisel teha märkus e-süsteemi. Ausalt öeldes, läksid jalad nõrgaks.

Kirjutasin vastu, et olen üllatunud, et hoolimata minu pingutusest olla kooliga ühenduses ja toetada, näen ma ainult valget seina. Ei ühtegi märget. E-koolis ei paista enam sedagi, kas tal on vaja midagi järgi vastata. Meil on kõik P tähti täis (puudumine), 2 tunnis on hüüumark ja "Asjad kodus". Ok, vahel ju isegi võib juhtuda.

Tundub, et O närvid on kogu selle kooli peale üles öelnud ja tänagi läks ta keset päeva koju, sest oksendas juba koolis. /.../ Milleks ikkagi koolis tugifunktsioonid on, kui ma seni ei näe neid O toetamas? Miks ma pean kuulma probleemidest vene keeles klassijuhatajalt, kes ei anna seda ainet (ja ka seda me tõesti õpime kodus koos)? Mind ega O isa pole õpetaja murest teavitanud, kuigi võimalusi on ju praegu mitmeid. Või kas on koolis O tõsiselt sellest kõigest räägitud? Selline tunne on, et kõik osapooled on üksteisest tüdinud ning see, kelle pärast tegelikult kool, õpetajad ja lapsevanemad muretsevad, tema on üldse siinkohal kuidagi objekti rollis, mida veeretame siis käest kätte? Talle on ilmselgelt kõik asjad üle pea kasvanud ja ta ei tule nendega toime hetkel. Kas kooli soovitus on siis probleemide olemasolu korral ta koduõppele võtta ja soovitada lapsevanemal töölt ära tulla? Või oodatakse seda vaikimisi minult? /.../ Kas laseme nüüd O-l lihtsalt koolist välja kukkuda?

Vastus:

Saan aru, et olete tõesti igapäevaselt tööd teinud, et O järje peal hoida, kuid tulemusi kahjuks ei näe. Või siis kodus võite rahule jääda, aga kooli poolt vastavat märget (või hinnet), et teema on omandatud, ei tule. Tobe situatsioon. Samuti olete nii kodus õppimise toetajatena kui ka vastutust nõudvate vanematena väsimas. Sama lugu ka O-ga. 

Edastan info tugikeskusesse, et O-l on raske. Loodan sealt saada infot kiiremas korras, mille ka teile edastan. 

Isver küll! Ma ju isegi ei tea, et midagi on omandamata, kui selle kohta, et kusagil tehti kontrolltööd, pole märget.

/.../ Midagi on mäda siin Taani riigis ehk kooli tugisüsteem ja selleni pääsemise kord on vildak just siis, kui seda vaja oleks. Sest selleni jõudmiseks peab kõigepealt põhja vajuma (=ära uppuma, hetkel siis pidevalt haige laps), et siis keegi saaks kangelasena päästma hakata. (Tuleb meelde kõik alates 6st klassist). /.../

Ma ei jaksa enam!

No comments:

Post a Comment